Friday, February 13, 2009

Cuti Khas...

Semester lepas, adalah semester yang paling panjang dan paling membosankan... tahu kenapa?? sebab saya kena cuti khas sebab sakit.... huh... bosan bebenor di buat nye... tapi ia adalah satu pengalaman yang amat berharga bagi saya... kenapa? kerana pada waktu itulah saya tahu bagaimana untuk menghargai badan saya yang lemah ini... bermula segalanya bila saya alami sakit pinggang yang melampau... sampai ke tahap kritikat bila waktu dalam kelas, kalau tak silap saya kelas sport comm, kelas Pn Rezian-na di mana, saya langsung tak bleh bergerak langsung.... saat yang cukup menakutkan bagi saya... ingat dah lumpuh dah... waktu itu jugak saya di bawa ke pusat kesihatan dan di suntik sebanyak dua kali dgn painkiller, voltaren 500mg!! petang tu, saya di bawa ke hospital klang dan di tahan selama dua minggu di wad ortopedik... di sana saya dapat lihat mcm2 jenis patah tulang.... bila tgk pada diri saya, mcm tak ada apa2... tgk pada pesakit lain, ramai yang mengerikan.... setelah buat proses MRI yang memerlukan saya que up lebih 2 bulan, barulah tahu apa masalah saya... slip disc dekat L6... lumbar.... namun saya dah pergi menjalankan terapi sendiri dan alhamdulillah saya semakin sihat dan sekarang dah boleh buat semua aktiviti yang saya nak buat... dari kejadian itu, baru saya tahu bagaimana seksanya bila satu dari nikmat yang kita ada di tarik balik.... semoga ia jadi peringatan bagi saya dan kwn2 semua.... hargailah tubuh badan kita sendiri....

No comments:

Post a Comment