Friday, February 13, 2009

Politik...

petang tadi saya nak ke pkns, naik la satu teksi ni......... kat teksi tu ada la logo parti pembangkang... dan pemandunya bangsa saya sendiri, melayu...... tgh dok rilek dlm perjalanan tu, saya terbaca la dlm paper kat dlm teksi tu pasal mantan MB Perak nak saman sultan perak... tak semena2 saya tercakap, " Mana letaknya Daulat Sultan ni?" Pakcik pemandu tu pun tanya, "kamu rasa, patut tak MB tu buat mcm tu??" lalu saya pun jawab la dgn jujur, " Tak patut, pasal Sultan tu melakukan apa yang patut dia lakukan dan apa yang dia faham yang akan berlaku pada masa depan.." dan anda rasa apa pak cik tu jawab balik pada saya? hehehehehe... agak mengejutkan bagi saya jawapan nya sebab pada sangkaan saya, beliau akan menyokong tindakan mantan MB itu, tapi sebaliknya... ini jawapannya "MB b***h!! tak guna!! kita harapkan dia ntuk wakilkan kita, tapi dia pulak mengajar kita jadi penderhaka!! Dia tak sedar ke dia tu bangsa apa?! itula, ikut sangat telunjuk si pemakan b**i tu!! itu hari nak bagi pajakan tanah 999 thn kat bangsa tu!! apa dia ingat baju ke nak bagi mcm tu aje?! Apa dia tak nampak ke ape boleh jadi kalau diorang buat mcm tu?!!" dan bermcm2 lagilah ayat yang tak boleh saya siarkan di sini... puh... berapi-api beliau bercakap... ada gaya jadi wakil rakyat tue.... hehehehe.... dari situ pun saya dah boleh nampak kepincangan pimpinan pembangkang.... bukan nak kata saya ni penyokong kerajaan, bukan... saya sokong pada orang yang saya yakini boleh menyumbang pada kemajuan dan kesejahteraan rakyat.... mungkin saya ni masih tebal lagi dgn sifat 'melayu', jadi bagi saya hanya ada dua parti sahaja yang akan saya pilih untuk memimpin negara saya.... tapi kalau dua parti nie saya ragui, di mana saya nak letakkan keyakinan saya... yang satu asyik dgn kes rasuah lah... pembunuhan la, yang satu lagi parti mcm tak ada pendirian pulak... mereka kata mereka memperjuangkan agama dan bangsa, tapi boleh pulak mengalah pada parti yang majoritinya bangsa lain dan beragama nasrani!! pada parti sesama bangsa dan agama pulak dah di bwk begaduh... saling kafir mengkafirkan sesama merteka... kalau inilah gayanya keadaan mereka, taklama lagi Malaysia akan bertukar jadi Chinasia atau Indisia... hehehehe... ok ke tu?? dan alamatnya 'hilanglah melayu di dunia'

No comments:

Post a Comment